Evenimentul Strategii de educație nonformală – de la studenți pentru studenți” (lansare de carte)

 

În data de 17 mai 2023, începând cu ora 13.00, în sala D215 din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc lansarea volumului „Strategii de educație nonformală – Aplicații pentru învățământul preșcolar și primar”, volum coordonat de către prof. univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU, proiect care a reunit 5 coordonatori și un număr în total de 65 de autori.

Evenimentul s-a bucurat și de prezența unor cadre didactice din cadrul universității: conf. univ. dr. Nadia-Nicoleta MORĂRAȘU, conf. univ.dr.  Luminița DRUGĂ, lector univ. dr. Ioana BOGHIAN și psiholog D.C.P., Daniela ANTON.

Evenimentul a fost moderat de către prof.univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU reunind studenții din anul I, II și III din cadrul programului de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, Facultatea de Litere, anunțându-se totodată ca intenție și cadru de creare a unei comunități umane, profesionale și spirituale.

Evenimentul a beneficiat și de audiția unor momente artistice interpretate de către studenta Denisa FARCAȘ, studentă în anul I în cadrul programului de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, “Să facem lumea un loc mai bun pentru noi și pentru urmașii noștri” și „Acasă” (original piesă Smiley).

Cele 5 coordonatoare ale volumului au împărtășit pe rând provocările resimțite pe parcursul colectării și corecturilor realizate, timpul investit și satisfacția muncii rezultată la finalizarea și apariția volumului.

Volumul cuprinde proiecte de educație nonformală, realizate de actualii studenți în anul al II-lea de studii, având calitatea de primul lor exercițiu de scriere, un act de curaj și responsabilitate, cu intenția de a fi un auxiliar curricular, un sprijin și sursă de inspirație  în realizarea altor proiecte educaționale atât pentru cadrele didactice debutante dar și pentru cele cu experiență.

Prin intermediul unui dialog intercolegial deschis și autentic au fost împărtășite idei, experiențe, temeri,  întrebări despre practica de specialitate, examenul de titularizare, la un nivel general aspecte care frământă actualii și viitorii practicieni care au nevoie de suport, sprijin și o comunitate profesională în care să se poată exprima.

 “Să dăm lumină și să încercăm să fim nemuritori prin faptele noastre” a fost recomandarea transmisă de către coordonatoarea volumului prof.univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU, care a felicitat studenții coautori pentru efortul lor în realizarea acestui proiect.

În partea de final conf. univ. dr. Nadia-Nicoleta MORĂRAȘU, conf. univ.dr.  Luminița DRUGĂ au felicitat inițiativa și apariția acestui volum, evidențiind greutatea și responsabilitatea „de a-ți pune numele pe o carte!”

A consemnat Carmen MALAIROȘ, studentă în anul I, studentă în anul I în cadrul programului de studii „Pedagogia învățământului primar și preșcolar”, Facultatea de Litere, coordonată de psiholog D.C.P., Daniela ANTON.

Lansare carte 17.05.2023 V1

Foto lansare

 

Activitate „Conceptul de traumă între adevăr și mit”

Luni, 15.05.2023, începând cu ora 10.30 psiholog Daniela ANTON în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău a dat curs invitației doamnei profesor Alina PÂSLARU de la Colegiul Teoretic „Henri Coandă” din Bacău, clasa a XI-E pentru dezbaterea tematicii asociate  „Conceptului de traumă” cu scopul de conștientizare a vulnerabilității  adolescenților în experimentarea unor evenimente de viață traumatice, a simptomelor cele mai frecvente de manifestare a stresului posttraumatic, precum și a unor recomandări de integrare.

Prezentarea se înscrie în rândul conceptului de „Psihoeducație” care își propune să aducă un plus de claritate și conștientizare în contextul existenței unei ambiguități în rândul rețelelor sociale în privința acestui concept.

În partea de început au fost delimitate conceptul de traumă, evenimentele de viață care se înscriu în categoria evenimentelor traumatice în acord cu literatura de specialitate și cele mai frecvente manifestări clinice în rândul adolescenților precum: anxietatea de separare, iritabilitate, furie, agresivitate, gânduri intruzive, dificultăți de concentrare a atenției și a memoriei, hipervigilență la pericole potențiale.

 Ulterior, prezentarea și interacțiunea cu elevii de clasa a XI-a a fost canalizată prin intermediul unei aplicații pe construirea unor scenarii și modele reacționale emoționale și comportamentale în cazul expunerii indirecte la un eveniment traumatizat pe care o persoană dragă l-ar experimenta.

În partea de final, au fost conturate recomandări de intervenție prin apelul la psihologi și psihoterapeuți specializați pe această problematică, precum și evidențierea unor aspecte ale dezvoltării pozitive posttraumatice precum creșterea sentimentului de putere personală, îmbunătățirea relațiilor interpersonale și creșterea aprecierii vieții.

Una dintre conștientizările cele mai importante a fost aceea că deși amintirea unui eveniment traumatic nu poate fi ștearsă, stă în alegerea conștientă a fiecăruia prin intermediul sprijinului specializat de a dezvolta noi moduri de a gândi, simți și de a se comporta.

Foto Coandă

 

 Campania de conștientizare, sensibilizare și informare

"Autismul există, incluziunea înseamnă înțelegere"

Marți, 25.04.2023 începând cu ora 13.00 în cadrul Universității "Vasile Alecsandri" din Bacău, în sala D215 a avut loc Campania de conștientizare, sensibilizare și informare "Autismul există, incluziunea înseamnă înțelegere", eveniment organizat de către directorul Departamentului de Consiliere Profesională, prof. univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU în colaborare cu Asociația Betania, Centrul Delfinul pentru copii cu autism.

Evenimentul a fost moderat și susținut de către doamnele Irina BURSUCANU, psiholog și  Mihaela DIMA, psiholog clinician. La această prezentare a participat un număr de aproximativ 50 de studenți, de la programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, anul I de studii, din cadrul Facultății de Litere și 4 cadre didactice.

În cadrul acestei activități a fost evidențiat faptul că tulburarea de spectru autist a existat dintotdeauna, dar nu a fost diagnosticată corect, cel mai frecvent fiind confundată cu o altă afecțiune mintală și anume schizofrenia.

În opinia celor două specialiste despre această tulburare în anii 2000 în cadrul Facultăților de Psihologie se învață încă mult prea puțin. Din dorința de a implica societatea în ansamblul ei, în conștientizarea și acceptarea copiilor cu tulburarea de spectru autist, specialiști practicieni precum doamnele psiholog își dedică întreaga viață pentru a învață și a sprijini copiii și familiile afectate.

Continuând cu citatul celebrei scriitoare din Marea Britanie, Vivian Greene: "Viața nu este despre a aștepta furtuna să treacă, este despre a învață să dansezi în ploaie", observăm cum, în cazul acesta furtuna poate fi diagnosticul primit, care nu doar schimbă viața și viziunea unui părinte, ci îl poate abate și distruge, pentru că autismul va exista și va „trăi” în familie pe tot parcursul vieții.

Unii părinți învață să „danseze în ploaie”,  acceptând să trăiască cu autismul copiilor pentru că nu se vindecă. Alți părinți pe lângă faptul că nu  acceptă diagnosticul, riscă să accentueze comportamentul neadecvat al copilului, îndepărtându-l de șansa de recuperare și în consecință, de a se adapta mediului înconjurător.

În fiecare caz, cu cât intervenția este mai timpurie, cu atât rezultatele sunt în beneficiul copilului și al familiei.

După cum a menționat doamna psiholog clinician Mihaela DIMA: "Vrem să fim vocile copiilor cu care ne jucăm în fiecare zi!"

În partea de final, la inițiativa d-nei director de departament a fost lansată propunerea invitatelor ca în cadrul unor ore de curs de „Educație nonformală” acestea să se desfășoare la „Centrul Delfinul”, invitatele primind afirmativ inițiativa.

A consemnat,  Iuliana-Mădălina MUNTEANU studentă în anul I în cadrul programului de studii „Pedagogia învățământului primar și preșcolar”, Facultatea de Litere.

WhatsApp Image 2023 04 20 at 18.47.44

 343338894 2897877587052086 5397855346823018012 n

 

PROIECTUL SOCIAL-UMANITAR „DĂRUIEȘTE DIN SUFLET”, EDIȚIA A XIV-A

   În perioada 21.03-12.04.2023, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a desfășurat în parteneriat cu Asociația „Niciodată Singur - Prietenii Vârstnicilor” și „Asociația Alumni” din cadrul universității, proiectul social-umanitar „Dăruiește din suflet”, ajuns la ediția a XIV-a.

   Proiectul are ca scop întrajutorarea persoanelor defavorizate, sensibilizarea studenților față de problematica socio-umană a comunității extinse, stimularea sentimentelor de responsabilitate, și implicare civică.

Și în acest an studenții și colaboratori ai campaniilor pe care departamentul le desfășoară au răspuns pozitiv și prompt, aceștia evidențiindu-se din cadrul Facultăților de Litere, Inginerie și Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății.

     Proiectul social-umanitar coordonat de către directorul de departament, prof.univ.dr. Venera - Mihaela COJOCARIU, face parte din seria campaniilor de sensibilizare și de mobilizare a membrilor comunității academice cu privire la nevoile diferitelor categorii sociale aflate în dificultate.

   Astfel, produsele colectate au ajuns la persoane cu vârste peste 65 ani care se confruntă cu izolarea socială, singurătatea și lipsuri materiale.

   Alexandra HAVRICI, studentă în anul I programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, Facultatea de Litere: „Mereu am manifestat o sensibilitate față de persoanele vârstnice, deoarece le asociez cu bunicii mei care îmi spuneau tot timpul să nu rămân indiferentă la dificultățile și nevoile celor din jur. Din ceea ce posed, să ofer și celorlalți! Chiar dacă erau oameni simpli, modești, fără prea multe studii au știut să îmi transmită cea mai de preț valoare morală, aceea de a fi OM!”.

Proiectul social umanitar Dăruiește din suflet ediția a XIV a

 IMG 20230411 111219 resized 20230420 112708533

 

 Simpozionul științific internațional „Bune practici în educația incluzivă”

Vineri, 07.04.2023 începând cu ora 10.00 în Aula Universității a avut loc simpozionul științific internațional „Bune practici în educația incluzivă”, eveniment aflat la a III-a ediție, eveniment organizat de către I.S.J. Bacău, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 Comănești și Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, prin Facultate de Litere și Facultatea de Științe (Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic).

Evenimentul a reunit specialiști în domeniul educației incluzive precum: prof. univ. dr. Adrian Marian ROŞAN – Universitatea ,,Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, conf. univ. dr. Andrea HATHAZI – Universitatea ,,Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, prof. dr. Oana Maria DROIMAN – inspector învățământ special și special integrat, I.S.J. Bacău și alți specialiști din zona învățământului preuniversitar județean.

Astfel, a fost creat cadrul pentru dezbaterea unor aspecte sensibile și actuale din zona educației cu cerințe speciale, aceasta fiind o realitate în fața cărora cadrele didactice din învățământul de masă, în care numitorul comun a fost încurajarea pe o scară din ce în ce mai largă a unei „competențe pentru diversitate”, de unire a perspectivelor pentru, servicii specializate și grupuri de suport pentru părinții beneficiarilor direcți.

O altă idee evidențiată a fost abordarea interdisciplinară a acestei problematici, în care fiecare expert și beneficiarul ultim, elevul cu vulnerabilități să aibă de câștigat, printr-o abordare individuală și integrată.

Valorificarea experiențelor din mediul școlar incluziv a reprezentat de asemenea un element de interes pentru publicul prezent.

A consemnat,

Psiholog D.C.P., Daniela ANTON

339714929 901637254249402 6243988933181988552 n

Proiectul „SuperProf, cariera mea didactică”, ediția a XI-a

Marți, 04.04.2023, în sala D215, corpul D începând cu ora 12.00, a avut loc a XI-a ediție a proiectului „SuperProf, cariera mea didactică” derulat de Departamentul de Consiliere Profesională în colaborare cu Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic și Facultatea de Litere. La eveniment au participat aproximativ 80 de studenți care se pregătesc pentru o viitoare carieră didactică, reprezentanți ai ISJ Bacău, absolvenți și cadre didactice din universitate.

Evenimentul a fost deschis și moderat de către  directorul DPPD, conf. univ. dr. Carmen-Violeta POPESCU, salutând prezența invitaților: inspector școlar general adjunct al ISJ Bacău, prof. Ida VLAD, profesor metodist pentru disciplina matematică Marlena-Antoaneta MURARU, Școala „Mihai Drăgan”, Bacău, Vasile NISTOR, reprezentant Biroul Regional Moldova, Teach for Romania și Mihaela-Crina TUDUREANU, masterand SIE, anul I, profesor pentru învățământul preșcolar la Grădinița „Agricola”, Bacău.

Partea de prezentare a reglementărilor legislative a fost asigurată prin intermediul doamnei inspector școlar general  adjunct management al ISJ Bacău, prof. Ida VLAD. Au fost precizate aspectele cele mai importante legate de startul în cariera didactică, sesiunea iulie 2023, a ocupării prin concurs național a posturilor didactice din învățământul preuniversitar și înscrierea la examenul de definitivat. Studenții participanți au fost direcționați către informațiile necesare precum: graficul perioadei de desfășurare a concursului, , cele două probe, programe școlare și metodologii, modalitatea de obținere a unui post de profesor în cadrul instituțiilor de învățământ, pașii și pe care studenții absolvenți trebuie să îi urmeze pentru susținerea examenului de titularizare, locul publicării repartizării mediilor și recomandarea urmăririi site-ului ISJ (http://www.isjbacau.ro/, la secțiunea „Mobilitatea personalului didactic 2023-2024” unde studenții pot găsi informațiile necesare actualizate. Una dintre noutățile din acest an este reprezentată de înregistrarea audio-video a probelor practice (inspecțiile la clasă) și posibilitatea de contestare a notei obținute, totodată a fost pus accentul pe familiarizarea candidaților cu modele de subiecte prin accesarea site-ului (http://www.subiecte.edu.ro/2023/titularizare/index.html).

Profesor metodist de matematică Marlena-Antoaneta MURARU, a prezentat informații utile prin prisma profesorului de la clasă cât și a dimensiunii profesionale de mentor pentru studenți, sugestia de realizare a unor proiecte de lecție cât mai centrate pe elev, responsabilitatea de a fi implicit un model de conduită, abordarea unică a fiecărui elev și conștientizarea de perfecționare continuă în această profesie.

Vasile NISTOR, în calitate de reprezentant al Teach for Romania, cea mai mare organizație de educație la nivel mondial a prezentat studenților care sunt avantajele și beneficiile de a intra în comunitate și direcțiile de specializare spre care studenții se pot îndrepta, posibilitatea de a fi formați și susținuți timp de 2 ani de un tutore, condițiile de bază pentru a accede în cadrul comunității, inclusiv oportunitatea de a deveni voluntar.

Masteranda în anul I în cadrul programului SIE, absolvent PIPP 2022, Mihaela-Crina TUDUREANU, profesor pentru învățământul preșcolar Grădinița „Agricola” Bacău, a expus proaspăta experiență de participare la concursul național de anul trecut, cu reușita de a fi obținut un post titularizabil, ce a fost relevant pentru ea, evidențiind recomandarea de pregătire graduală temeinică, împărtășind și impresii de la catedra unde își desfășoară activitatea.

Ca și în ceilalți ani, studenții au putut dialoga direct cu reprezentantul ISJ Bacău și afla direct de la sursă cele mai noi și corecte informații privind organizarea concursului național de ocupare a posturilor/catedrelor didactice și adresa întrebări punctuale, având și ocazia de a primi răspunsuri din partea reprezentantului ISJ și a celorlalți invitați.

La finalul întâlnirii conf. univ. dr. Carmen-Violeta POPESCU a mulțumit invitaților, studenților, și absolvenților urându-le succes în activitățile de pregătire pentru debutul în cariera didactică și în formarea lor profesională continuă.

A consemnat,

Psiholog D.C.P., Daniela ANTON

Afiș SuperProf 2023

339513616 1218356705478446 4012690763854838018 n RE 

 

Workshop-ul „În echilibru cu rolurile mele”

Viața, la fel ca scena de la teatru, pune oamenii față în față cu diferite roluri – de la parteneri într-un cuplu, la responsabili de o carieră profesională, de la învățăcei, la adevărate modele în roluri de părinți, de la a explora lumea înconjurătoare, la a descoperi propria lume interioară. Întrebându-se despre cum să fie „În echilibru cu rolurile mele”, în cadrul workshop-ului cu aceeași intitulare, desfășurat azi, 15 martie a.c. (n.a. – anul curent), începând cu ora 12.00, în sala D215, corpul D, fiecare participant a realizat un exercițiu de introspecție pentru a afla care sunt rolurile spre care este investită mai multă sau mai puțină energie.

Evenimentul a fost moderat de Daniela ANTON, psiholog în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională cu participarea a 30 de studenți, de la programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, din cadrul Facultății de Litere, ai Facultății de Științe (programele de studii Biologie și Matematică). Workshop-ul s-a bucurat și de prezența d-nei director al departamentului, prof. univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU. Aceștia au identificat rolurile pe care le îndeplinesc în viața de zi cu zi, iar printre acestea au fost regăsite rolurile de studenți, părinți, parteneri de cuplu, antreprenori, angajați, fii/ fiice, femei/ bărbați, colegi, prieteni. Pentru fiecare dintre acestea, în mod personal, a fost acordată o notă, reflectând astfel la rolurile pentru care este depus prea puțin timp și efort.

Participanții au primit sarcina nescrisă de a explora felurile prin care pot îmbunătăți performanțele în rolurile problematice, „Conștientizând că avem mult mai multe roluri decât credem și înțelegând că în anumite momente unele trebuie scoase la lumină, focusându-ne pe ele, fără a uita de celelalte”, după cum a precizat psih. Daniela ANTON, cu promisiunea că workshop-urile de dezvoltare personală vor mai avea loc, cu susținerea și prezența studenților.

Andreea VLASIE, studentă anul II, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar „Pe mine m-a ajutat în conștientizarea rolurilor pe care le dețin. Astfel, am reușit să identific responsabilitățile pe care le am atunci când sunt într-un anumit anumit rol, să le delimitez și să le ofer în perspectivă timpul necesar pentru a le menține în echilibru”.

 A consemnat, Larisa LAZĂR (GHERASIM), studentă PIPP, anul I, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, Facultatea de Litere.

 Workshop 15.03.2023 F

335569012 893344748561197 1345860322575756003 n

Activitate „Conștientizare efecte bullying”

Vineri, 10.03.2023, începând cu ora 08.00, psiholog Daniela ANTON în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, a dat curs invitației doamnei profesor Alina PÂSLARU de la Colegiul „Mihai Eminescu” din Bacău pentru dezbaterea tematicii asociate fenomenului „Bullying-ului” cu scopul de conștientizare a formelor multiple de manifestare, a factorilor de risc care permit activarea acestui fenomen atât pentru victime cât și pentru agresor, precum și a unor recomandări de intervenție.

În partea de început au fost delimitate forme și pattern-uri comportamentale specifice pentru fiecare formă (verbal, fizic și cyber-bullying), punctându-se dintre formele cele mai noi, inclusiv însușirea identității în mediul on-line a unei alte persoane.

Ulterior, prezentarea și interacțiunea cu elevii de clasa a XI-a a fost canalizată pe înțelegerea unor aspecte din contextul și dinamica de viață atât a celor care prezintă potențialul de a fi persoane agresate cât și a agresorilor.

În partea de final, au fost conturate recomandări de intervenție și pentru situația în care adolescenții se pot regăsi în ipostaza de martori.

Conștientizarea situațiilor de risc reprezintă primul pas în cultivarea unor răspunsuri adecvate și prompte atunci când aceștia se pot regăsi la un moment dat în contexte asociate acestui fenomen cu implicații subtile și dăunătoare în planul sănătății fizice, mintale și sociale.

 

333633750 249408790756474 1581413092209570076 n

 

Workshop-ul Iubirea între vis și realitate. Relațiile toxice”, ediția a VIII-a 

În data de 02.01.2023, la ora 13:00, la cererea studenților, sub directa coordonare a dnei psiholog Doina PASCAL, s-a desfășurat evenimentul (workshop-ul) Iubirea între vis și realitate. Relațiile toxice”, aflat la cea de-a VIII-a ediție.

La această activitate, realizată față în față, au participat un număr de 15 studenți de la toate facultățile, programele de studii (nivel licență și master) și din toți anii de studii.

 În cadrul acestei activități de consiliere psihologică de grup, după definirea conceptelor fundamentale utilizate în dezbatere, prin discuțiile directe purtate s-au formulat răspunsuri la o serie de întrebări de interes, referitoare la următoarele aspecte:  Ce este iubirea?, Dar iubirea de sine?,  Ce sunt relațiile  sănătoase?,  Ce sunt relațiile toxice?, De ce ajungem să trăim în relații toxice și de ce unele persoane rămân în acestea?, Ce metode putem aplica pentru a trece peste o așa zisă tragedie personală?, Cum transformi suferințele și durerile psiho-emoționale în resurse?                      

De asemenea, au fost prezenta o serie de exemple din viața personală a participanților, care au fost supuse analizei/dezbaterii în ideea identificării unor soluții posibile ce ar putea fi aplicate cu succes în cazurile respective. 

           Evenimentul s-a finalizat cu prezentarea unor concluzii, lecții de viață, iar cei care și-au exprimat dorința de a continua discuția pe această temă, au fost programați în vederea realizării unor întâlniri individuale în cadrul ședințelor de consiliere.

ANDREEA-MĂDĂLINA POENAȘ, studentă  masterandă la Facultatea de Științe:  „Aș dori să las un feedback în ceea ce privește evenimentul de astăzi. Din punctul meu de vedere fost o atmosfera plăcută, plină de profesionalism, iar atitudinea și comportamentul dnei psiholog mi-a creat bună dispoziție.
Mă bucur că am participat și sunt recunoscătoare pentru informațiile pe care le-am căpătat. Vă mulțumesc frumos pentru realizarea acestei întâlniri și sper să se mai facă multe altele!
”. 

Întocmit, Psiholog DCP - PASCAL Doina

331630177 1239571193316421 7538149856214428653 n

 332757409 1652246855188459 3569427465262363395 n

 

Activitate „Inteligența emoțională”


Luni, 27.02.2023, începând cu ora 09.00 un grup de 25 elevi de  clasa a III-a D, clasa „Steluțelor” de la Școala Gimnazială Nr.10,  județul Bacău însoțiți de doamna profesor pentru învățământul primar, POPA-PAISA Cristina s-au aflat pentru prima dată în contact cu spațiul academic din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, prin intermediul Departamentului de Consiliere Profesională și prin intermediul doamnei Roxana ARDELEANU, lect.univ.dr. în cadrul Departamentului de Matematică, Facultatea de Științe.

Activitatea a cuprins o serie de aplicații despre „Inteligența emoțională”, susținute de psiholog Daniela ANTON, debutând cu „momentul de check-in” în care fiecare elev s-a prezentat și a menționat două lucruri importante despre el.

Ulterior, prin intermediul extragerii a două emoții, cea a curajului și a creativității trei participanți au relatat celorlalți colegi contexte din viața lor în care emoția principală a fost cea a curajului, însoțită de alte emoții precum teama, frica, încrederea, mândria, entuziasm și cum sunt acestea resimțite și reflectate în corp.

Totodată au fost exprimate și viitoare opțiuni pentru această etapă de vârstă: profesor de matematică, arhitect, educator, medic veterinar.

În partea de final, fiecare copil a avut sarcina de a extrage o emoție principală rezultată în urma activității și de a o duce mai departe în viața lor de zi cu zi, momentul de final înscriindu-se în emoția BUCURIEI.

Conștientizarea emoțiilor reprezintă primul pas în cultivarea inteligenței emoționale un element atât de important în cultivarea relațiilor sociale și a succesului în general.

 

331900599 1783989538668015 7448171495975962229 n

 

 

Workshop-ul „Gestionarea stresului pe perioada sesiunii?”

În data de 31.01.2023, începând cu ora 17.00, pe platforma Microsoft Teams , psiholog Daniela ANTON în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău a susținut workshop-ul „Gestionarea stresului pe perioada sesiunii”.

Pe parcursul întâlnirii, au fost făcute o serie de recomandări cu privire la abordarea perioadei de sesiune, generale și specifice mai ales pentru studenții de anul I, fiind delimitate și etapele distincte (etapa de alarmă, rezistența și epuizarea) prin care stresul se manifestă în situații cu potențial generator de stres.

Printre recomandările cele mai evidențiate au fost reamintirea motivației academice și a programului de studiu ales, dezvoltarea abilităților de prioritizare și de organizare a timpului, cunoașterea și respectarea intervalelor de timp în care organismul are cea mai bună coerență și parametrii optimi de funcționare, plus o altă serie de factori care țin de contextul mediului fizic de învățare și de starea generală a organismului, fizică și psihologică.

Noțiuni de bază din domeniul neuroștiințelor legate de procesul de învățare, căutarea unor surse de relaxare și recompensare, strategii de coping pentru gestionarea acestei perioade bazate pe căutarea suportului social instrumental și a celui emoțional și planificare.

Alexandru TĂRĂBUȘCĂ, student în anul II la programul de studii „Terapie ocupațională”. din cadrul Facultății Științele Mișcării Sportului și Sănătății: Acoperirea temei gestionării stresului în perioada sesiunii a fost  utilă și informativă.  Modul interactiv de prezentare mi-a oferit o nouă perspectivă în ceea ce privește organizarea materialelor și a timpului în perioada sesiunii și nu numai. Abordarea interactivă și informațiile oferite au fost de mare ajutor în înțelegerea acestui subiect complex, stresul și anxietatea academică  în a ghida studenții să gestioneze aceste solicitări și să crească sentimentul de satisfacție pe traseul lor academic. Exercițiul de memorare prezentat a fost remarcabil! Tehnica prezentată și modalitatea interactivă de a-l aplica au făcut ca procesul de învățare să fie atât plăcut cât și eficient.  Sunt sigur că vom putea aplica aceste metode în viitor!

Ana-Maria DIACONIȚA, studentă în anul III la programul de studii „Marketing IF”, din cadrul

Facultății Științe Economice: „Tema legată de gestionarea stresului reprezintă  una de interes major pentru noi, studenții. Din perspectiva studentului în an terminal consider că era nevoie de un specialist și de  îndrumare/ghidare pentru clarificarea multor aspecte legate de gestionarea stresului din perioada sesiunii și nu numai. Exercițiile de grup și cele individuale, feed-back- ul și exercițiile de memorare au constituit un pilon de bază în conturarea unei perspective de abordare funcțională a stresului resimțit cu precădere în această perioadă. Răspunsurile colegilor și intervențiile doamnei psiholog au constituit un bun exemplu și astfel am împărtășit într-un cadru formal idei și experiențe ce ne vor fi de folos în viitor „în lupta” cu gestionarea stresului.

În partea de final, psiholog Daniela ANTON  a oferit studenților participanți ocazia de a lucra în camere de lucru exerciții de memorare.

Numărul studenților participanți a fost de aproximativ 20 de la toate facultățile din cadrul universității.

327621932 575130564179826 3133426116833791266 n

 

Workshop-ul Cum să înveți eficient ?. Creșterea interesului și a motivației pentru a învăța să înveți - tehnici de învățare”, aflat la cea de-a IV-a ediție

.

În data de 19.01.2023, la ora 13:00, sub directa coordonare a dnei psiholog Doina PASCAL, s-a desfășurat evenimentul (workshop-ul) Cum să înveți eficient ?. Creșterea interesului și a motivației pentru a învăța să înveți - tehnici de învățare”, aflat la cea de-a IV-a ediție.

La această activitate, realizată pe platforma Teams (on-line), au participat un număr de 37 de studenți de la toate facultățile, programele de studii (nivel licență și master) și din toți anii de studii.

În cadrul acestei activități de consiliere psihologică de grup, după definirea conceptelor fundamentale utilizate în dezbatere, prin discuțiile directe purtate s-au formulat răspunsuri la o serie de întrebări de interes, referitoare la următoarele aspecte: cum putem să ne identificăm propriile vulnerabilități și limite implicate în procesul de învățare, stilul personal de învățare eficientă, cum am putem să ne creștem motivația intrinsecă în procesul de învățare și să ne îmbunătățim performanțele academice.  De asemenea, au fost prezenta o serie de strategii, metode și tehnici eficiente de învățare rapidă, dar și câteva exerciții aplicate de citire rapidă.

Evenimentul s-a finalizat cu prezentarea, aplicarea și interpretarea unui Chestionar de identificare a stilurilor senzoriale de învățare. Cei care și-au exprimat dorința de a continua discuția pe această temă, au fost programați în vederea realizării unor întâlniri individuale în cadrul ședințelor de consiliere on-line.

Întocmit,

Psiholog DCP – PASCAL Doina

Workshop 19.01.2023

 

Proiectul social-umanitar „Împreună în bucuria dăruirii”, ediția a XVI-a

 

În perioada 24.11-21.12.2022, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri”, din Bacău, a desfășurat proiectul social-umanitar „Împreună în bucuria dăruirii”, eveniment ajuns la cea de-a XVI –a ediție.

   Grupurile țintă al acestei ediții au fost reprezentate de beneficiari din 4 instituții de învățământ preșcolar și primar din județul Bacău. Primul grup a fost reprezentat de 19 elevi de clasă pregătitoare ai Școlii Gimnaziale „Mihail Andrei”, Buhuși, coordonați de Ioana DEDIU, învățătoare, studentă în anul al II-lea, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar. Elevii au fost bucuroși pentru darurile primite prin mijlocirea studenților - colegi ai cadrului didactic, exprimându-și recunoștința printr-un program artistic.  

În cadrul Târgului de Crăciun de la Ghimeș-Făget, în data de 17.12.2022, preșcolarii beneficiari din cadrul Școlii Gimnaziale „Răchitiș”, comuna Ghimeș-Făget, județul Bacău au intrat în posesia cadourilor prin intermediul doamnei educatoare Maria-Magdalena SEBEȘTIN, educatoare, studentă în anul I, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar.

   Al treilea grup țintă a fost reprezentat de 32 de preșcolari de la grupele mică și mare, coordonați de profesor pentru învățământul preșcolar, Mirela IROFTE, absolventă a universității noastre, cadru didactic în cadrul Grădiniței Recea, structură a Școlii Gimnaziale Horgești.

   Al patrulea grup țintă a fost reprezentat de cei 21 de copii din cadrul Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun”, Berzunți.

   Mulțumiri deosebite se îndreaptă către toate ajutoarele lui Moș Crăciun: studenții din anii I și  al II-lea ai programului de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, coordonați de prof. univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU; celor de la programul de studii Kinetoterapie și Motricitate Specială, anul I, și Terapie ocupațională anii al II-lea și al III-lea, coordonați de lector univ. dr. Gabriel MAREȘ; celor din cadrul Facultății de Inginerie, anul I; cursanților din cadrul modului postuniversitar nivel I din cadrul D.P.P.D.; absolvenților universității care au răspuns cu promptitudine „Scrisorilor lui Moș Crăciun”.

Studenții voluntari ai Departamentului de Consiliere Profesională participanți direcți la întâlnirea copiilor cu darurile de la Moș Crăciun ne-au împărtășit câteva impresii: Bianca BENEDIC, studentă anul al III-lea, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar: „Sunt recunoscătoare că am avut ocazia să particip la cea mai frumoasă parte a proiectului, dăruirea cadourilor. Serbarea realizată de doamna educatoare a fost divină, se putea citi pe chipul copiilor bucuria de a cânta. Nu pot descrie în cuvinte fericirea copiilor când au primit cadourile, descoperind că li s-au îndeplinit dorințele. Asta înseamnă „Împreună în bucuria dăruirii!”

Andreea VLASIE, studentă anul II, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar: „M-am simțit ca într-o poveste de Crăciun. Decorul sălii de clasă și costumele copiilor au fost impresionante. Momentele artistice pregătite, specifice acestei perioade m-au bucurat, m-au făcut să zâmbesc, să trăiesc emoții pozitive, dar și nostalgice, mi-au adus aminte cu dor în suflet de copilărie...”

Cele două studente alături de Diana BUCUR, studentă anul I, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Bianca PITICA, studentă anul al II-lea, programul de studii Română-Engleză, alături de Daniela ANTON, psiholog au fost mesagerii și ajutoarele moșului, marți, 20 decembrie în cadrul comunității preșcolare din Recea, comuna Horgești.

Astfel la finalul proiectului 78 de copii au trăit spiritul de sărbătoare. Bucuria dăruirii ÎMPREUNĂ, a generozității și a solidarității va deveni bucuria Crăciunului, resimțite de toți cei care au fost implicați în proiect.

Campanie Crăciun 2022 F2

 

Conferința „Strategii pentru lucrul și incluziunea copiilor cu cerințe educative speciale”, 15.12.2022

Joi, 15 decembrie 2022, începând cu ora 15.00, a avut loc în aula Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău Conferința- Maraton (Întrebări și răspunsuri) „Strategii pentru lucrul și incluziunea copiilor cu cerințe educative speciale”.

Aceasta a fost organizată de către Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic în colaborare cu Departamentul de Consiliere Profesională avându-i ca inițiatori pe lector univ. dr. Viorel ROBU, psiholog specialist în psihologie educațională și psiholog Daniela ANTON în cadrul departamentului, psihoterapeut integrativ în formare.

Invitata și susținătoarea conferenței a fost Camelia BRAGA, psiholog, psiholog specialist psihopedagogie specială, supervizor în cadrul Colegiului Psihologilor Români.

Conferința a fost deschisă de către psiholog Daniela ANTON subliniind faptul că conferința a fost concepută ca  o oportunitate în sprijinul nevoii de a gestiona din punct de vedere psiho-educativ a copiilor cu tulburări de dezvoltare/dizabilități pe care îi gestionează sau îi vor gestiona în grupele de preșcolari/clasele de elevi, menționând totodată că „Singura dizabilitate este a avea o atitudine negativă!”.

Ca și exercițiu de spargere a gheții invitata a propus celor prezenți jocul „60 de secunde”, care a avut ca obiectiv conștientizarea diferențelor dintre noi, faptul că suntem unici și că este necesar să ne acceptăm și să îi acceptăm pe cei din jurul nostru mai ales, atunci când vorbim despre anumite categorii vulnerabile și stigmatizate, cum este cazul copiilor cu cerințe educative speciale.

Au fost prezentate informații prețioase despre anumite tulburări de dezvoltare, precum tulburările din spectrul autist, pattern-uri și indicatori prin care aceste tulburări de dezvoltare pot fi identificate în timp util, nevoie de pisho-educație a întregii societăți de conștientizare și modul în care celelalte persoane/copii de la clasă din învățământul de masă pot integra modul just de raportare la aceste dizabilități/tulburări de dezvoltare prin modelul de conduită și efectul de undă pe care fiecare cadru didactic îl are.

Totodată, s-a creat un cadru de lucru punctual, specific, o parte dintre cei prezenți expunând unele dintre experiențele lor personale și/sau profesionale cu această categorie sensibilă, provocări, plusuri, minusuri și satisfacții în munca cu acești copii și părinții acestora, puncte nevralgice.

 Invitata a evidențiat prin discursul său plin de realism, empatie și profesionalism nevoia de schimbare a fiecăruia dintre noi, faptul că pe lângă intervențiile specializate cu precădere din cadrul terapiei cognitiv-comportamentale, nevoia de bază a acestor copii este de Iubire, Acceptare, Înțelegere și Integrare din partea întregii societăți.

A consemnat,

Studenta voluntară D.C.P., Andreea VLASIE, anul II, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, Facultatea de Litere, coordonată de psiholog D.C.P., Daniela ANTON

 

 320531279 2454161331404888 909694652393126046 n

 

 

Proiectul „Întâlniri cu... TÂLC, Cu recunoștință despre generozitate”, ediția a XIII-a, 14.12.2022

Miercuri, 14 decembrie 2022, începând cu ora 15.00, a avut loc în aula Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, proiectul „Întâlniri cu...TÂLC” ,Cu recunoștință despre generozitate”, eveniment aflat la ediția a XIII – a, organizat de  Departamentul de Consiliere Profesională având ca profesor coordonator pe prof. univ. dr. Venera-Mihaela COJOCARIU.

 Invitata specială a acestei ediții a fost Andreea LICHI, absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, din cadrul Universității ,,Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în calitate de psiholog și psihoterapeut în psihotraumă în formare, autor, activist.

Evenimentul s-a bucurat de prezența unui număr mare de participanți reunind deopotrivă studenți, masteranzi și absolvenți din cadrul Facultății de Litere, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (anii I, II, III), din cadrul programului de studii de master Strategii inovative în educație (anii I, II), precum și cadre didactice din colectivul universității: conf. univ. dr. Carmen-Violeta POPESCU, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Gabriel LUPU, lector univ. dr. în cadrul Facultății de Științe ale Mișcării Sportului și Sănătății.

Tematica centrală a întâlnirii a fost despre semnificația și dimensiunile recunoștinței și generozității.  Momentul de deschidere a aparținut elevei Școlii Gimnaziale ,,Alecu Russo” Bacău, Carina DONICI, din clasa a III-a, care a interpretat colindul ,,Scoală gazdă din pătuț”.

Întâlnirea a devenit plină de suspans la apariția Alinei POPOVICI și Emanuelei BUTNARU care au adus în scenă ,,Povestea lui Grinch care a furat Crăciunul”, o poveste și punere în scenă împletită cu interpretări de colinde dar și cu finalul frumos, cel al schimbării sufletului personajului Grinch, Un alt moment artistic plin de sensibilitate a fost cel al elevei Colegiului Național Pedagogic ,,Ștefan cel Mare” Bacău, Georgiana MÂȚĂ care a transmis un mesaj important prin interpretarea muzicală ,,De Crăciun să fim mai buni!”.  Această întâlnire a culminat cu prima intervenția a invitatei speciale, Andreea LICHI, „Cine sunt eu?” care a relatat repere ale existenței sale, o viață intensă și complexă, marcată de determinare, curaj, recunoștință și speranță, un om minunat care nu s-a dat bătut în fața obstacolelor și care este acum, inspirație și model de viață pentru foarte multe persoane.

Alte momente deosebite au fost cel a profesorului pentru învățământ primar, Loredana BILIBOC, absolventă a universității,  care a împărtășit cum s-a născut pasiunea pentru profesia sa, precum și cum a reușit să depășească peste aspecte ale vieții dificile în planul personal.

Alte două interpretări emoționante au fost cel al Roxanei Bianca CIOBOTARU, studentă în anul II la programul de studii P.I.P.P., care a  recitat poezia ,,Cântec femeiesc” aparținându-i lui Adrian Păunescu precum și cel al Danei-Raluca MORARU, studentă în anul II la programul de studii P.I.P.P., care a recitat o poezie deosebită creația proprie ,,Celor ce -au grăit în mine”, despre recunoștința față de oamenii care ne-au format, ne-au făurit drumul și datorită cărora astăzi suntem ceea ce suntem.

 Alte momente emoționante, părți integrante ale întâlnirii au fost realizate de Liliana STAN studentă în anul II, programul de studii  P.I.P.P.,  împreună cu cei doi copii ai săi, care au interpretat melodia ,,Cât trăim pe-acest pământ”, Georgiana FULGA, studentă anul I, cu minunatul colind ,,Noi umblăm să colindăm”, Ana ȘTEFAN, studentă în anul III cu o poezie „Despre mulțumire”, despre faptul de a fi mulțumit cu ceea ce ai.

Grupul Ideal coordonat de profesor pentru învățământul primar Irina CUCU-CHIRIAC, a încântat auditoriul și a readus aminte importanța iubirii față de țară prin interpretările muzicale ,,Tot ce-i românesc nu piere” și ,,Român voi fi mereu”.

Invitata, Andreea LICHI a prezentat necesitatea cultivării recunoștinței deoarece aduce beneficii multiple: pace, bucurie, mulțumire și cel mai important lucru: să fim recunoscători aici și acum, să nu amânăm ca și temporalitate pentru viitor.

Îndemnul și gândul  final a fost: ,,Evoluați permanent, bucurați-vă, apreciați și fiți recunoscători pentru că despre asta este viața!”

A fost o întâlnire deosebită, cu o bogată încărcătură emoțională, toate momentele redate și interpretate oscilând între aceste două cuvinte magice... Recunoștință și Generozitate.

A consemnat,

Studenta voluntară D.C.P., Maria-Magdalena CIOBANU, anul II, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, Facultatea de Litere, coordonată de psiholog DCP Daniela ANTON

 Workshop Întalniri cu Talc FF

 

 

Worhshop-ul:Comportamentul și comunicarea ASERTIVĂ. Bariere sociale – prejudecată, realitate, modalități de depășire prin utilizarea comportamentului asertiv”

 

În data de 08.12.2022, în incinta corpului ,,B”, parter, în cabinetul doamnei psiholog Doina Pascal, începând cu ora 13:00, a avut loc workshop-ul cu tema: ,,Comportamentul și comunicarea ASERTIVĂ. Bariere sociale – prejudecată, realitate, modalități de depășire prin utilizarea comportamentului asertiv, aflat la cea de-a II-a ediție.

La eveniment au participat un număr de 17 de studenți de la toate facultățile și programele de studii din cadrul UBc. Activitatea s-a realizat într-un cadru intim, cald, prietenos, propice înfăptuirii activității de consiliere psihologică de grup, denumit metaforic „Cafeneaua sufletelor”.

Workshop-ul a debutat cu explicarea și înțelegerea termenilor cheie precum: comunicare, comportament asertiv, bariere sociale/de gen, etc. În cadrul acestei întâlniri de suflet s-a dezbătut problematica stereotipurilor, prejudecăților, discriminării, barierelor de gen manifestate atât în viața personală cât și în cea profesională/socială în general. De asemenea, am învățat cum să ne conectăm la noi înșine, formându-ne o stimă de sine mai crescută cu ajutorul unor metode, tehnici și procedee pe care le putem exersa continuu în vederea dobândirii unor abilități asertive.

În partea de final a întâlnirii a fost aplicat un test în vederea evaluării nivelului de asertivitate din prezent a fiecărui participant în parte. 

Concluziile care s-au desprins se referă la faptul că prin practicarea unui comportament asertiv putem realiza mai clar care este partea noastră de responsabilitate în relația cu alte persoane indiferent de mediul în care trăim. Ca adulți, suntem responsabili pentru comportamentul nostru emoțional, autocontrolul fiind important. Conștientizând acest lucru putem învăța sau dezvolta abilitatea de a avea o atitudine asertivă, de egalitate cu cei cu care interacționăm. În timp, aceasta ne va crește încrederea în propria persoană, încredere izvorâtă din faptul că în orice situație noi putem face ceva pentru noi înșine, ne putem îngriji și îmbunătăți starea de bine. Totodată, îi putem ajuta și pe ceilalți să afle care sunt nevoile noastre în raport cu ei și putem beneficia de ajutor și sprijin din partea lor. La rândul lor, ceilalți vor simți că au de-a face cu o persoană matură, pentru care nu este necesar să se simtă responsabili sau vinovați când pun accent pe propriile nevoi.

Întocmit,

TURTUREANU Gabriela și BOGEA Ștefania-Cătălina, Studente în cadrul Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și Relații Publice, anul II.

 

Workshop 08.12.2022

Workshop-ul: Cum să facem față provocărilor socio-emoționale pentru viața de student? 

(tehnici de relaxare și re-echilibrare mentală utilizate în  depresie, anxietate, atacuri de panică)

În perioada 24-25 noiembrie 2022, în incinta corpului ,,B”, parter, în cabinetul doamnei psiholog Doina Pascal, începând cu ora 13:00, a avut loc workshop-ul cu tema: Cum să facem față provocărilor socio-emoționale pentru viața de student? Tehnici de relaxare și re-echilibrare mentală utilizate în  depresie, anxietate, atacuri de panică, aflat la cea de-a II-a ediție.

Evenimentul s-a desfășurat pe parcursul a două zile, în care au avut loc două ateliere, cu două grupuri de dezbatere, însumând un număr de 20 de studenți de la toate facultățile. Activitatea s-a realizat într-un cadru intim, cald, prietenos, propice înfăptuirii activității de consiliere psihologică de grup, denumit metaforic „Cafeneaua sufletelor”.

Cele două ateliere au debutat cu identificarea obstacolelor, stărilor emoționale negative, care au survenit în timpul pandemiei, dar și ca urmare a ultimelor evenimente cu răsunet internațional (criză economică, războiul cu amenințările sale etc.), care au dus la manifestarea unor dezechilibre emoționale și comportamentale, la afectarea stării de sănătate mentală a populației în general. Totodată, în cadrul acestei întâlniri au fost dezbătute cauzele și efectele situațiilor problematice (atât din viața personală cât și din viața de student) cu care s-au confruntat și se confruntă și în prezent participanții. Au fost prezentate caracteristicile specifice (asemănări, deosebiri) a unor tulburări frecvent întâlnite în ultima vreme (depresia, anxietatea și atacurile de panică), precum și simptomele lor specifice, oferindu-se ocazia fiecărui participant să împărtășească din propriile experiențe de viață și să evidențieze cum au trecut cu succes peste astfel de evenimente.

În partea de final au fost prezentate o serie de tehnici prin care studenții pot învăța să se relaxeze și să se re-echilibreze mental atunci când se confruntă cu situațiile dificile.

După o lungă perioadă de criză sanitară, de izolare socială și în tumultul evenimentelor din prezent, în cadrul atelierelor desfășurate participanții au avut posibilitatea de a realiza o adevărată călătorie spre vindecarea emoțională, crescând nivelul de conștientizare  a  importanței aplicării unor strategii cognitiv – emoțional - comportamentale, care prin practicarea lor vor ajuta la o mai bună integrare și adaptare în societate.  

Întocmit,

TURTUREANU Gabriela și BOGEA Ștefania-Cătălina, Studente în cadrul Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și Relații Publice, anul II.

Workshop dna D

 

Workshop-ul „Ce mă motivează în devenirea mea ca persoană și ca viitor profesionist?”

În data de 04.11.2022, începând cu ora 13.00, în sala DP18, corpul D din cadrul Universității ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, dar și  pe platforma Microsoft Teams a avut loc workshop-ul „Ce mă motivează în devenirea mea ca persoană și ca viitor profesionist?”, organizat de către Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, activitate susținută de către Daniela ANTON, psiholog în cadrul departamentului și invitata Ramona BAGHIU, psiholog clinician, psihoterapeut și specialist în recuperarea din dependențe.
      În cadrul workshop-ului au fost prezenți lector univ. dr. Viorel ROBU și un număr de 110 de studenți interesați de această tematică. Evenimentul a fost conceput ca o invitație la deschiderea către reflecție asupra momentelor importante ce pot modela devenirea noastră ca persoane și profesioniști și ca o invitație totodată de a proiecta în viitor acest demers individual.
În prima parte a întâlnirii au fost identificate cele mai importante atribute/calități care caracterizează un profesionist-om și cum corelează cele 2 dimensiuni. Invitata la eveniment, doamna psiholog clinician Ramona BAGHIU a punctat câteva dintre cele mai importante direcții de acțiune care pot contribui la formarea/consolidarea devenirii noastre ca persoană demnă de statutul de om, dar și de profesionist cu literă mare. Aceasta i-a încurajat pe studenți să-și urmeze visele și să nu se lase demotivați, deoarece ,,visele mici, pot deveni vise mari”.
Pe parcursul dialogului cu invitata au existat intervenții ale studenților care au interacționat în mod direct și au conștientizat faptul că stereotipul ,,Nu merg la psiholog, pentru că nu sunt nebun/nu am probleme”, încă prezent în mentalul colectiv nu își (mai)  are rostul în societatea secolului XXI-lea, unde a merge la psiholog nu mai este un lux, ci o necesitate, mai ales în aceste momente de incertitudine și dezvoltare tehnologică și socială fără precedent.
Un alt mesaj valoros evidențiat de către lector univ.dr. Viorel ROBU a fost acela de a apela cu încredere și deschidere către diverșii specialiști din zona sănătății mintale, respectiv psiholog, psiholog clinician, psihoterapeut și psihiatru, aceștia formând o echipă interdependentă, fiecare având expertiza și limitările sale.
               În partea de final a fost punctată ca sinteză, ideea că fiecare om își are propria motivație cu care pornește la drum și care se care se menține în timp necesitând perseverență, deschidere, autenticitate și curaj. Însă, trebuie să ne asumăm că drumul spre devenirea plenară a ființei noastre și a profesionistului va fi marcată și de incertitudini, aparente eșecuri, blocaje pe care ar trebui să le percepem ca pe noi oportunități de dezvoltare și manifestarea a sinelui.

 Gabriela TURTUREANU,  

Studentă în cadrul Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și Relații Publice, anul II.

 

Workshop 04.11.2022

 Foto1

 

 Workshop-ul „Cine sunt eu?”

În data de 13.10.2022, la ora 14:00, în Sala de conferințe a Bibliotecii din Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, în  Corpul „C”, s-a desfășurat workshop-ul: „Cine sunt eu?”, eveniment la care au participat un număr de 20 studenți de la toate facultățile, programele și anii de studii universitari.

Dacă anul trecut evenimentul a avut loc on-line, de această dată s-a desfășurat față în față, prilej cu care au fost prezentate în detaliu, de către  dna psiholog Doina PASCAL, din cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, o serie de strategii și tehnici de identificare a resurselor proprii, de întărire a imaginii de  sine, a stimei de  sine, a încrederii în sine.

Totodată, sub directa coordonare a trainer-ului amintit au fost realizate și o serie de aplicații practice/exerciții de autocunoaștere/cunoaștere personală, de identificare a valorilor personale.

Activitatea s-a finalizat cu aplicarea unui test psihologic pentru măsurarea nivelului stimei de sine, urmând ca rezultatele și interpretarea să fie distribuite personal, fiecărui student în parte, în vederea respectării principiului confidențialității.

Workshop Cine sunt eu

IMG 4271 dna Doina FF

 

Atelier de dezvoltare personală „Cine ai fi dacă ai fi tu?

 

        În data de 25.10.2022, începând cu ora 11:00, în sala DP18, corpul D din cadrul Universității ,,Vasile Alecsandri” din Bacău a avut loc atelierul de dezvoltare personală cu tema „Cine ai fi dacă ai fi tu?”, susținut de lector univ. dr. Narcisa Gianina CARANFIL, psihoterapeut de cuplu și familie, Universitatea ,,Petre Andrei” din Iași.
        La atelier au participat reprezentanți ai Departamentului de Consiliere Profesională, lector univ. dr. Viorel ROBU și un număr de 50 de studenți interesați de această tematică din cadrul Facultății de Litere, programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar. Evenimentul a fost conceput ca o invitație la deschiderea către reflecție și o oportunitate de vindecare a sufletului.
        În prima parte a întâlnirii a fost abordat de către invitată subiectul „Copilului interior” ce se referă la părți ale inconștientului nostru care influențează felul în care funcționăm în prezent, părți formate sub influența experiențelor trăite și a amprentelor emoționale din copilărie. Doamna psihoterapeut Narcisa Gianina CARANFIL a punctat câteva dintre cele mai importante direcții de acțiune care pot contribui la consolidarea încrederii în sine și în forțele proprii: cultivarea unor abilități de organizare și autodisciplină, gestionarea copilului interior, abilitatea de identificare de soluții pentru problemele întâmpinate și de cultivare a convingerilor pe care le-am dobândit.
        Pe parcursul dialogului cu invitata au existat intervenții ale studenților care au comunicat în mod direct, nevoia unei mai bune cunoașteri a eului interior în perioada de formare timpurie, atât personală cât și profesională. A fost dezbătută pe larg și tema relația părinte-copil, în urma căreia s-a ajuns la concluzia că „nu există copilărie fericită și părinți perfecți”.
         În partea de final a fost punctată ca sinteză cu ajutorul unui aplicații psihologice ideea că încrederea în sine și răspunsul la dilema ,,Cine ai fi dacă ai fi tu?”, se dobândește în timp și este necesar să avem curaj să renunțăm la tiparele care aduc nefericirea și să ne acceptăm așa cum suntem.

 

 TURTUREANU Gabriela și BOGEA Ștefania-Cătălina
 Studente în cadrul Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și Relații Publice, anul II.

 

Atelier de dezvoltare personală 25.10.2022 Final

 

311738980 8169134889827977 250574564178384658 n

 

pozUniversitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal, respectiv imaginea prin mijloace automatizate. Accesați declarația privind prelucrarea datelor cu caracter personal